Presentationsbild
8 februari

Informationssäkerhetschef

Företag
Statens servicecenter
Placering
Gävle

Stockholm

Bransch
Ledning/Chefer

Anställningsform
Tillsvidare

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Anställningen är placerad på säkerhetsenheten och du kommer att arbeta under ledning av säkerhetschefen. Din uppgift blir att styra, samordna och kontinuerligt utveckla myndighetens arbete med informationssäkerhet i ett helhetsperspektiv. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

  • Ansvara för Statens servicecenters ledningssystem för informationssäkerhet (LIS).
  • Utvärdera, kontrollera och vidareutveckla informationssäkerheten och it-säkerhetsskyddet.
  • Utveckla och samordna arbetet med riskanalyser och informationsklassning och skapa förutsättningar för att chefer och medarbetare själva ska kunna ta ansvar för informationssäkerheten.
  • Verka för en ökad kunskap om informationssäkerhet inom myndigheten genom rådgivning och utbildning.
  • Samverka med interna intressenter och andra relevanta myndigheter och organisationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

  • Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning
  • Minst 5 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
  • Har mycket goda kunskaper om relevanta författningar och standarder inom informationssäkerhet

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet från likvärdigt arbete i statlig myndighet
  • Certifieringar inom informationssäkerhet
  • Erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd och eller signalskydd

Vidare ska du:

  • Vara en god kommunikatör och med förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift
  • Ha initiativförmåga, stark integritet och mycket god samarbetsförmåga
  • Ha förmåga att skapa och inge förtroende

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Publicerad av Mediekompaniet
Föregående
Nästa
Placering
Gävle

Stockholm

Bransch
Ledning/Chefer

Anställningsform
Tillsvidare

Kontaktinformation
Lars Grundström
Vi undanber oss all
kontakt från telefonsäljare.

Tidningsannons
Föregående
Nästa